El Telèfon de l’Esperança (93 414 48 48 / 682 900 500) és un servei d’atenció telefònica atès per persones voluntàries que funciona les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. El servei ofereix acompanyament i contenció emocional a través de l’escolta activa per millorar el benestar emocional de persones que viuen situacions difícils: angoixa, solitud, dol, problemes relacionals o de salut mental… tot fent de pont alhora amb altres recursos comunitaris.
Durant l’any 2021 el Telèfon de l’Esperança va atendre més de 43.000 trucades de persones en situacions de crisi emocional causades per diferents motius. Aquesta situació demostra la necessitat d’un servei com el Telèfon de l’Esperança on les persones usuàries poden alleugerir la seva angoixa.
La tasca de la persona voluntària consisteix en acompanyar emocionalment a les persones que ens truquen i escoltar-les amb empatia i sense judicis amb un compromís d’unes 10 hores al mes. Es tracta de crear un espai segur on la persona pugui expressar-se amb sinceritat per alleugerir la seva angoixa. L’atenció telefònica es fa des de casa, així doncs, viure a prop de la seu de l’entitat no és un requisit per poder-se unir al voluntariat.
A les persones voluntàries es realitza formació específica sobre la tasca a desenvolupar.
Per a més informació sobre l’entitat:
https://www.telefonoesperanza.com/ca
https://www.instagram.com/tesperanzacat/
Per a posar-se en contacte com a voluntari/a, contactar amb:
Adreça electrònica: miquel.blanes@telefonoesperanza.com
Telèfon: 648242606